Automate your Marketing
with Womplify




 


By: Muhammad Suhail Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 4-Oct-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Ziarah menziarahi

 
 
 
View all 6 photos...

Mami ni bersih mukanya
Kuat ibadah dan selalu ingatkan tentang hubungan dengan Sang Pencipta
Sakitnya yang memerlukan pembedahan sembuh
Dengan pergantungan kuat dia padaNYA tanpa perlu pembedahan


Moyang ni keluarganya besar
Tak dapat lepak lama di sini
Sebab ramai lagi menunggu


Moyang lagi satu ni sudah kurang sihat
Mujur ada anak yang prihatin
Dia tak berbual pun



Saturday, 4-Oct-2008 09:58 Email | Share | | Bookmark
Aidilfitri 1429H - Pagi Raya

 
 
 
View all 4 photos...

Masjid inilah yang terdekat dengan rumah kami
Memang ramai berposing sana sini
Korum ahli keluarga tak cukup
Ummi takde sebab bekerja


Aku suka gambar ni
Ada sikit adjustment aku buat pada background
Hanya tambah filter je


Inilah masakan kegemaran aku waktu raya
Setakat ini hanya ibu mampu membuatnya
Aku terlupa tangkap gamba ketupat
Sebab tak sabar nak makan


Ini rutin tahunan bila menjelang raya
Ayah diminta baca doa selamat dan tahlil
Untuk arwah yang dah pergi
Di rumah jiran lama


Friday, 3-Oct-2008 12:00 Email | Share | | Bookmark
Senyumlah

 

Aku sangat suka pada gambar ini
Dan pada subjeknya juga
Senyumannya yang manis itu sangat menyenangkan hati
Foto ini telah aku touch up sikit
Untuk menjadikannya semacam lukisan (baru mencuba)
Amacam? Ok tak?


Friday, 3-Oct-2008 09:59 Email | Share | | Bookmark
Di hari pertunanganku

 
 
 
View all 4 photos...

Pada waktu ini masing-masing cuak
Bukan aku dan dia
Tapi ibu dan dia
Maklumlah mereka menjadi tumpuan semua mata
Lensa kamera semestinyalah..


Setelah cincin disarung ke jari
Maka, sahlah dia menjadi tunangku
Cincin di dalam bunga, itu idea ibu
Romantik kan?


Apa yang menarik pada si dia?
Banyak tapi dia paling murah senyuman
Itu sangat menyenangkan
Adik dan ibu pasti tak lepaskan peluang bergambar
Dengan dia tunangku


Inilah saudara mara yang memeriahkan suasana
Selepas semuanya selesai
Pelbagai juadah dijamu.. enak kata mereka
Dan pastinya satu proses kehidupan baru perlu aku tempuhi


Friday, 8-Feb-2008 14:06 Email | Share | | Bookmark
Seni


Dulu aku selalu ke Balai Seni Lukis Negara (BSLN)
Sebab ada Laman Seni minggu pertama setiap bulan
Kali ini aku kembali untuk itu
Tapi Laman Seni tiada lagi


Alang-alang dah sampai, aku terus masuk ke galeri
Banyak karya seni di sini, tapi tak dapat dirakam
Hanya karya daripada berus sabut dan seumpamanya saja boleh dirakam
Satu karya yang menarik


Aku dimaklumkan
Laman Seni telah digantikan dengan Laman Santai
Diadakan setiap Sabtu malam Ahad bermula jam 6 petang
Sementara itu, aku ke Pusat Darah Negara
Melaksanakan kewajipanku untuk manusia lain


Malam ini Laman Santai dirasmikan
Kunjungan aku sekadar ingin tahu apa kandungannya
Ya.. santai. Kita boleh menikmati persembahan seni suara sambil menikmati juadah yang dijual


Selain itu saksikanlah hasil seni lain
Seni lukis, seni foto dan banyak lagi
Hari ini siapa saja bebas mewarna batik


Dan akhirnya ditutup dengan Joget Lambak
Aku bertuah pada malam ini dapat merakam joget pak menteri
Berdansa cukup selesa bersama isteri





[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net